Tuesday, June 16, 2009

798 art village Beijing, China
















9 comments:

  1. Salam Bro...
    Boleh citer skit experience u di sana...

    ReplyDelete
  2. beijing adalah kota kosmopolitan baru bagi rantau asia laksana kota n.York. seperti biasa lawatan dilakukan bersama pelajar senibina dan destinasi di tumpukan kepada hal akademik, seperti lawatan universiti - tsing Hua Univ. school of archi agak hebat, ia mengikut program MIT.
    tetapi saya mengambil kesempatan untuk melawat perkampongan seni terbesar di kota beijing iaitu 798 art village. di sini merupakan suatu kawasan pengkarya besar seni China. this place is a conversion from communist industrial slam area into contemporary art center.

    kawasan ini merupakan area baru seni disebelah rantau asia selain new york. di sini kita boleh lihat karya terbaru dan terhebat pelukis China. jadi jika kau berhajat kesana boleh le aku bawa kau ketempat tersebut.

    ReplyDelete
  3. salam perkenalan AbdullahJones,
    mungkin kita belum ketemui. namun saya saya ucapkan selamat hadirkan diri dalam ruangan siber saya. saya telah melihat blog saudara dan rangkaian saudara dalam dunia penulisan. semoga kita dapat mengecapi sesuatu dalam bingkai jiwa seni yang boleh diertikan.

    kota beijing adalah suatu kota pembaharuan komunisma yang dinamik dan kota budaya yang ulung. mungkin saudara dapat kesana suatu hari nanti.

    nasir

    ReplyDelete
  4. salam mr Sabri
    apo kabor? saudara kat mana skarang?

    ReplyDelete
  5. Kabar baik. Saya maseh di Cyberjaya. Apa projek sekarang? Takde apa yang boleh dicollorate ke?

    ReplyDelete
  6. salam
    projek bole bincang lanjut...saya baru balik dari paris berlin dan poland ada art workshop. dunia seninya amat hebat. aku sedih melihat seni sini. masih banyak perlu dipersoalkan. tapi banyak tanya nanti org marah.
    walau pun begitu banyak perkara boleh dibuat. industri kita masih lemah. play safe.

    ReplyDelete